Sunday, March 8, 2009

SeTaHuN BeRLaLu.. SeNtIaSa DlM kEnAnGaN...

25.3.2008...
aku dapat panggilan dari mak aku...mak aku ckpatuk aku kna masuk ospital kt Muar,Johor...
aku ape lg,dapat je berita aku pon trus bli tiket kt Kangar dgn bantuan mail n pika... mse tu gak la aku x dapat nak kuarkn wit aku kt dlm bank... sume masalah bertimpa2.. tp yg alhmdulilah nya,kbetulan rin ada wit 60 ingit... dgn berbekalkn wit tu la aku trus bli tiket tok blik johor...
dalam bas,aku panjat kn doa supaya atuk aku cpt sembuh...

26.3.2008...
kol 7 pg aku pon sampai kt Muar... maksu aku yag amik aku kt muar trus dbawa ke ospital...
aku rase sayu sgt ble atuk aku kna cucuk bermacam warna...
aku x sampai ati...
aku x leh tahan ble tgn atuk aku yg berkedut tu tegang sbb bengkak air...
atuk tahan skit ye...nnt atuk cpt smbuh.. nnt kte mkn same2 ye...
atuk suap kn kin mkn ea mcm slalu..

27.3.2008...
pg tu aku bangun lewat skit sbb ngantuk...
tp aku gagah kn gak sbb nak jaga atuk lg kt ospital... pas mandi,aku trus siap2...
aku pg nga abah n abglong...
ktorang pg bus station dlu sbb nak bli tiket aku nga abglong...
pastu ktorg p ospital...
smpai sane atuk mcm tu jgak...
x da perubahan cme smalam je atuk bg reaksi ble aku panggil... atuk menangis sbb napak aku...
aku ajar kn atuk aku mengucap 2 kalimah syahadah..
atuk mampu menangis je
aku rase sayu sangat...
ari nie aku bace kn surah yasin tok aku...
aku usap2 tgn nya pnug kasih syg.. doktor kate atuk demam...
aku pon amik la sapu tgn yg ada kt situ pastu aku basah kn tok lap2 kn bdan atuk..
aku rase mst atuk ske kn sbb bdan atuk sjuk ckit ble kna lap2
ari nie aku balik kol 6...
wlupun ayah sedare aku ckp jgn blik dlu..
tp abah da pnat...
kami pon blik...
mlm tu aku nga adik2 aku gurau smbil tangkap gaba...
tiba2 abah dapat pangilan yg atuk aku skrg da tenat...
abah kate confirm kn dlu aru abah nnt wat persiapan kt umah...
mak plak da nangis.. abah ckp kt aku jgn nagis nnt abah x leh nak wat keja
abah mmg tabah ati nya...
x lame tepon bunyi lg... kate nya atuk a tingal kn kami wat selama nya2...
ya ALLAH,aku rase mcm x pecaye...
nape dia tinggal kn kami?
aku terduduk mse tu...
aku jd lmah sgt2
kaki aku x dapat nak tampung bdan aku...
aku cme mampu tgk je abah ke sana ke sini...
x lame tu org rmai pon datang...
aku cbe cekal kn ati ble berdepan nga mak abah aku...
mlm tu gak atuk aku d bawa blik...
ble smpai kt umah...aku tgk atuk aku diusung masuk n diletak kn kt tepat yg dkhas kn...
aku tgk muke atuk aku,terase angat je airmata nie jatuh...
aku nak plok atuk aku tp nga keadaaan aku yg x tenteram nie...
aku mmpu tgk dari jauh je...
aku trus je amik air sembahyang n aku trus bace yasin tok atuk aku..
teringat mse atuk aku msih idup dlu... atuk kate klu da org da meningal,bace kn la yasin...
mudah2 an dicucuri rahmat...
tergolong org2 yg beriman..

28.3.2008...
pg tu aku bgun awal sbb nak soalt pastu bace Al-quran kt sbela atuk aku...
kami beramai2 bace Al-quran...
aku tgk atuk tenag je air muke nya...
rase sayu je pg tu..
slalu nya atuk yg kjut klu nak solat subuh..
emmmmm
skrg da x da lg...
siang tu atuk aku dimandi kn, dikapan kn,disolat kn pstu dikebumikn..
aku tgk mse atuk aku dikebumi kn...
pasni aku da x dpt tgk atuk lg
haye2 kenagn lalu je yg trus menemani ku...
aku berarap smoga atuk d tempat kn dalam org2 yg beriman...

atuk raye nie kte x dapat sesama lg...
kin slalu rindukn atuk
x da lg masakn kegemaran kin lg...
x da lg rahsia yg ktea leh kongsi...
kin kn slalu adiah kn atuk Al-fatihah...
atuk........
maaf kn kin....
kin syg atuk...................


8.3.2009...
ampir setahun atuk tgal kn aku...
cm ne ek rase nya ble seseorg da tgal kn kte..haye krane Allah lbih menyangi nya
x sngup aku nak critakn kt cne..
btape sdih nya keilangan org yg kte syg...
mukin korg x dpt rase or korg bleh senyum je tp aku yg berat nak menangung...
smpai sekarang pon aku masih x dpt nak lupe kn atuk..
stiap ari aku kn mimipi atuk dtg,senyum n tros plok..
sungguh aku ckp aku dpt rase btape sjuk nya bdan atuk aku same mcm dia ampir nga ajal nya dlu..
aku jeles sgt ble nga org len ble ade atuk n nenek lg...
serius aku ckp..
tol2 iri hati..
mmg x leh nafikan,atuk sebahagian jntung aku...
kire separuh lg jntung atuk ade pd aku..
aku kn jg nya elok2..
emmm... ble gak nya ek aku leh jupe atuk.. tp aku arap
atuk epy kt sane.. kin kn slalu hadiah kn fatihah tok atuk..
maaf kn kin,atuk sbb wat atuk slalu terseksa kt sane..
slah kin sbb x dpt nak trima akikat yg atuk da pg wat selamanya..
maaf kn kin...
kin mita ampun...
sayang atuk...



al-fatihah...

No comments:

Post a Comment